Friday, April 13, 2007

El fotolog

El fotolog és un blog fotogràfic on, sota la norma d'escriure com a màxim un comentari al dia, centenars de joves expressen les seves opinions, acompanyades per una fotografia.
Pràcticament a diari visito varis fotologs, amb l'únic interès de saciar les meves ànsies d'humor, ja que n'hi ha alguns que, sigui pel que sigui (per ser d'una persona coneguda, per ser patètics), fan gràcia. Després d'uns quants dies fent-ho, he comprovat tres tipologies de fotolog:

- El fotolog que està bé: fet per alguna persona que sap el que es fa, bon contingut fotogràfic i escriptura adequada, a vegades fins i tot interessant.

- El fotolog "guai", també anomenat "soy un poeta": aquests són dels que més gràcia em fan. Una foto pretesament metafòrica (una fulla, una birra), normalment de qualitat pèssima o si més no poc interessant, seguit d'un text pretesament (valgui la redundància) poètic. Tres paraules, sovint en castellà, o dues, o quelcom amb ambient de metàfora d'estar per casa, de poeta de paper de vàter.

- El fotopop. Evolució natural de la revista superpop. Fotografia del protagonista seguit d'un text "interessant", del tipus: Tiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (o tiooooooo) que guapa la fiesta de ayer! (Colmada de faltes, òbviament).

- El superfotolog o "mira, sé escriure". Parrafades llarguíssimes, sense cap mena d'interés i amb un intent d'escriure de forma meravellosa, amb resultats que hi difereixen totalment.

Bé, reflexions sobre els fotologs. Jo no en tinc. Ja dic les meves tonteries aquí.

2 comments:

clauster said...

MOlt bé l'anàlisid e la tipologia!!

Jo crec que ara et falta analitzar els objectius de fer-se un fotolog:

- ser més guai: em faig un fotolog per poder-nos comentar lo mones que estem a les fotos. És una manera molt xunga de tenir amics, es tracta d'anar-se ensabonant escandalosament.

- Lligar: penjo fotos meves amb sostens i calces i intento posar caxondo al personal del ciberespai

no sé, tu t'hi passes més hores que jo... Hi haurà 2n fascicle?

roms said...

Tu tens algun fotolog per lligar, per cert?